Schrijfcursus Alkmaar live

Dit is de saaiste blogpost die er bestaat. Waarom zou je melden dat je website live is? Als mensen hem bezoeken, weten ze dat tenslotte al. 

Dat klopt!

En toch zijn er nog bedrijven die vooral hun eigen nieuws delen. ‘Wij hebben een nieuw product’ is daar een voorbeeld van. Of wat dacht je van ‘schrijf je in voor onze nieuwe cursus’? Als lezer vind ik het veel interessanter om te weten wat een bedrijf voor mij kan betekenen. Maar hoe schakel je van bedrijf om van je eigen nieuws delen naar content delen die je lezer aanspreekt?

 

Hoe denk je om?

Hoe je omdenkt vertel ik al jaren aan bedrijven. Elke keer is de reactie hetzelfde: ‘Oh, maar dat had ik zelf ook kunnen bedenken!’ Dat klopt, dat had je ook. Maar waarom doe je dat dan niet? Het antwoord: we denken teveel vanuit onszelf. Het enige wat je hoeft te bedenken is wat je doelgroep wil lezen. Wat hebben ze nodig?

 

Simpel, maar uitdagend

Je moet jezelf dus trainen in wat je bezoeker belangrijk vindt. Waarom komen ze op jouw website? Zij willen iets om hun leven beter te maken, of makkelijker. Wat jij hen biedt zijn jouw producten of diensten. Wat kunnen je bezoekers daarmee? Hoe maken ze slim gebruik van wat jij hen biedt? En hoe zorg je ervoor dat ze de meerwaarde van jou als bedrijf inzien als er nog 100 anderen zijn?

 

Toch een saai nieuwsbericht?

Ik kies er nu bewust voor om het bericht Schrijfcursussen Alkmaar live te delen. Je zou kunnen denken dat het voor de SEO is. Iedereen die nu zoekt op Schrijfcursussen Alkmaar vind mij sneller. Maar dat is niet helemaal waar. Er is meer voor nodig dan een paar slim geplaatste zoekwoorden.

Ik vertel je daarom graag meer over hoe je toch dat saaie nieuwsbericht kunt plaatsen als je dat per se wilt. Het enige wat je hoeft te doen is het zo te schrijven dat het echte informatie bevat, zodat je bezoeker er iets aan heeft. Zo heb ik je verteld waarom je nieuwsbericht voor bezoekers niet altijd relevant is, en waarom je om moet denken.

 

Wat heb jij te vertellen?

Neem dan nu je volgende bericht in gedachten. Is dat een post op social media? Een blogpost? Of wil je een persbericht verspreiden? Kijk kritisch naar de inhoud en denk vanuit je doelgroep. Schakel van ‘wat ik wil vertellen’ naar ‘wat de meerwaarde is voor de lezer’. Je zult merken dat je berichten het een stuk beter gaan doen.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.